Szlakiem Gdańskich Legend

Opublikowano: środa, 20, wrzesień 2017

Wędrówka szlakiem gdańskich legend

13 września uczniowie klas piątych i ich wychowawcy wzięli udział w wycieczce do Gdańska, gdzie mieli okazję poznać wiele ciekawych historii związanych ze słynnymi mieszkańcami i zabytkami tego miasta. Pierwszym punktem naszego trzygodzinnego spaceru był pomnik Jana Heweliusza, przy którym mogliśmy sprawdzić swoją wiedzę, m.in. z astronomii, a także posłuchać interesującej opowieści o życiu tego znanego astronoma i właściciela browaru. Następnie wstąpiliśmy do kościoła św. Katarzyny, gdzie usłyszeliśmy o nieszczęśliwych losach tej świątyni, a także dowiedzieliśmy się, jaką rolę w życiu Heweliusza odegrała jego przyjaciółka- papuga. Szlak zaprowadził nas również do Bazyliki Mariackiej wprost na wieżę, skąd można było podziwiać panoramę miasta. Wysłuchaliśmy też tragicznej historii powstania krucyfiksu, która na długo pozostanie w naszej pamięci. Odwiedziliśmy również Dwór Artusa, gdzie usłyszeliśmy o wystawnych ucztach rycerskich, serwowanych na nich potrawach, a także licznych rozrywkach im towarzyszących. Zwiedzanie zakończyliśmy przy fontannie Studnia Neptuna, gdzie niechętnie rozstaliśmy się z naszymi przewodnikami, którzy w niezwykle obrazowy i interesujący sposób przybliżyli nam bogactwo historii Gdańska. Chociaż wycieczka dobiegła końca, nasze wędrowanie po gdańskim szlaku tak naprawdę się nie skończyło. Czujemy niedosyt, więc jeszcze tam wrócimy.